La Maison Victor

Heel blogland is er inmiddels mee vol geschreven, dus ja... dat moet ik uiteraard ook proberen... Beter laat dan nooit...

Ik maakte een aantal dingen uit de verschillende bladen, maar paste veel aan naar mijn eigen maten. Zelf tekenen was misschien soms sneller geweest :)

Ik maakte het Blanche vest. Na het vele tekenen van de colbertjes, dacht ik even snel een jasje te maken van een bestaand patroon. Veel nameten, aanpassen en verbeteren na het in elkaar rijgen... Het jasje viel groot, wellicht ook door de stofkeuze minder aansluitend, dus ik haalde er hier en daar nog maar eens een centimeter af... De paspelzakken liet ik achterwege, de stof is vrij dik... NB deze stof is geen aanrader, binnen no-time allerlei haken en haaltjes er in...

 




Ook de Indigo sweater kwam aan bod. Ik verkleinde de patronen op het patroonblad met nog een maat, tailleerde nog een beetje, beetje heupwijdte erbij... Zo'n patroon aanpassen is niet makkelijk als de naadwaarde al bij het patroon zit... grr... Al met al verknasterde ik het patroon dusdanig dat het draagbaar is... De zakken die erbij hoorden, heb ik er uiteindelijk toch maar afgeknipt... Charmant waren ze niet, maakte me heel breed, en bleven ook niet mooi staan door de stofkeuze. Het is wintertricot, maar lijkt wel wat op Scuba... Dus ja, ik weet niet of je het origineel er nog uit haalt hahaha....







En tenslotte nog de Hope cardigan... Gezien het model maar een kleine maat uitgetekend... Moet zelf nog even wennen aan al die plooien.. maar lekker warm is ie wel... en zal snel in elkaar... In plaats van een halsboord, werkte ik de binnenkant af met keperband... 






Twee Mona vesten zijn nog in de maak, wordt vervolgd...

Reacties

  1. Zo productief! Leuk. Maar die doorgestikte stof is helaas slecht inderdaad. Heb ik ook ervaren En ik las het op meerdere blogs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie stukken voor jezelf gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er weer geweldig uit! Ik vind de Hope cardigan je echt super staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amaai, allemaal mooi. Alleen de Indigo sweater vind ik béter als loshangende sweater ( zo typisch Chinees) maar als ik de trui toen vr een tweede keer bekeek vond ik hem wel origineel :) en geslaagd! Jij kunt geweldig goed combineren: stof en patroon!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts