Tutorial stofknoopjes

Ik was heel vereerd toen Mamarieke mij vroeg voor haar shop stofknoopjes te testen... Uiteraard wilde ik dit graag doen... 

Het principe is hééééél simpel, maar de handleiding was erg minimaal... 
Nou, dan maken we er gewoon foto's van, bij deze dus:



Stap 1: je hebt nodig de cirkelpatronen, de dopjes, de achterkantjes, de witte houder en de blauwe pusher. 


Stap 2: Teken het patroon op het formaat van je stofknoop over op patroonpapier. In dit geval was het maat 20, staat ook aangegeven op de achterkant van de witte houder.


 Stap 3: Knip de cirkel uit het patroonpapier.


Stap 4: Teken het patroon over op je stof. Let op: in dit geval wilde ik het roosje in het midden van het knoopje, dus moet hij ook in het midden van mijn cirkel.


Stap 5: Knip de cirkel uit de stof.


Stap 6: Pak de witte houder en leg het met de holling naar boven.


Stap 7: Leg je cirkel van stof met de goede kant naar beneden op de witte houder. Daar bovenop komt de dop van de knoop, zoals op de foto.


Stap 8: Pak nu de blauwe pusher (tsja, wat is hier nu een goede vertaling van). 


Stap 9: Duw met de blauwe pusher de dop van de knoop zover mogelijk naar beneden. De stof en de dop verdwijnen in de witte houder. Wellicht is dit makkelijk met twee handen, maar zo kon ik geen foto maken hihihi...


Stap 10: Als je blauwe pusher er uit haal, ziet het er zo uit.


Stap 11: Duw alle restantjes van stof die nu nog uitsteken in de dop van de knoop.


Stap 12: Leg de achterkant van de knoop op de witte houder en je stof.


Stap 13: Duw nu met de blauwe pusher de achterkant van de knoop goed in de witte houder. Ook nu weer is het handiger met twee handen ;-) Je voelt de achterkant er ook in vallen, een soort klik...


Stap 14: Het enige wat je nu nog hoeft te doen, is je knoop uit de witte houder te halen... 

Het lijken veel stappen, maar als je eenmaal weet hoe het werkt, heb je echt in 5 minuten al deze knoopjes klaar!!!



Reacties

  1. thxs, ga ik zeker een keer uitproberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent een schat! SMAK! Wat een prachtige tutorial heb je ervoor gemaakt zeg :) Veel meer dan ik verwacht had..... Ik verwacht dat dit weekend de knoopjes voor iedereen beschikbaar zijn... dus iedereen die dit leest, nog een klein beetje geduld! (Deze bloggende dame is gewoon zo super snel....... :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is geniaal!
    Bedankt voor deze duidelijke werkbeschrijving!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed! Ik heb mij er ooit eens aangewaagd met het setje dat in mijn moeders knopendoos zat (waar berg je de benodigdheden anders in op?) maar zo mooi lukte het niet bij mij. Waarschijnlijk een kwestie van genoeg druk uitoefenen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts